Veelgestelde vragen

  • Wat is HvA-talentmatch?

HvA-talentmatch is een online platform om vraag en aanbod van tijdelijke opdrachten en beschikbaar talent binnen de HvA aan elkaar te matchen, zodat op een laagdrempelige manier intern talent optimaal benut wordt. (zie digitale uitleg NL of digitale uitleg EN).

  • Voor wie is HvA-talentmatch bedoeld?

HvA-talentmatch is bedoeld voor alle medewerkers die in dienst zijn bij de HvA en de UvA-medewerkers van de gezamenlijke diensten die graag hun horizon willen verbreden en/of even iets anders willen doen binnen de HvA. Ze hebben de mogelijkheid om tijdelijk een opdracht te doen in een ander team binnen of buiten de eigen faculteit en staven en diensten of hun talenten aan te bieden.

  • Hoe werkt de HvA-talentmatch? 

Als je meer informatie wilt over hoe dit platform werkt, bekijk dan de digitale instructiebekijk de andere veelgestelde vragen hieronder of je kunt contact opnemen met het team Werving via de rubriek Contact.

  • Wie kan een opdracht plaatsen?

Iedere medewerker kan een opdracht plaatsen op HvA-talentmatch. Het plaatsen van een opdracht is gemakkelijk en kun je online doen via het 'opdrachtenformulier

  • Wie kan zijn talent en/of expertise aanbieden?

Iedere medewerker kan zijn talent en/of expertise aanbieden op HvA-talentmatch. Het is gemakkelijk en online in te vullen via het 'opdrachtenformulier'  

  • Wat levert het mij op?

Het biedt voor jou als medewerker een mooie ontwikkelkans én leerkans binnen de HvA.

Je kunt aan opdrachten werken in een ander team en je kunt je (andere) vaardigheden inzetten en verder ontwikkelen. Daarnaast breid je je interne netwerk uit en leer je andere onderdelen van de HvA kennen. 

Voor de HvA is het een mooie manier om tijdelijke opdrachten snel met de juiste eigen medewerkers te matchen.

Nieuwsgierig? Kijk dan op het aanbod van de opdrachten op 'uitgebreid zoeken' 

  • Wat zijn de voorwaarden?

       -  Het gaat om een tijdelijke opdracht. De omvang en duur van de opdracht
          varieert.

       -  Het is belangrijk dat het in goed overleg gaat. Heb je interesse in een opdracht
          of om je talent of expertise tijdelijk aan te bieden? Bespreek het eerst met je
          leidinggevende en onderzoek samen de mogelijkheden, voordat je reageert
          of een opdracht plaatst.

      -   Iedere interne HvA-medewerker en UvA-medewerker van de gezamenlijke
          diensten met een vast of tijdelijk contract kan gebruik maken van
          HvA-talentmatch.

      -   De opdrachtgever en opdrachtnemer zijn zelf verantwoordelijk voor verdere
          afspraken over de invulling van de opdracht, zoals het resultaat, looptijd,
          het aantal uur per week en de financiële afwikkeling. Principe is dat de
          huidige werkplek/leidinggevende blijft betalen, tenzij anders
          overeengekomen en andere afspraken worden gemaakt. Dit hangt mede

          af van de omvang en doorlooptijd van de opdracht. Je kunt ook denken
          aan het inzetten van DI-uren. Het maken van de afspraken gaat in goed
          overleg met de relevante betrokkenen.

  • Hoe plaats ik een opdracht?

Je kunt zelf een opdracht plaatsen, door het 'opdrachtenformulier' in te vullen. Als je een opdracht invoert, kom je eerst in het tabblad van persoonsgegevens en kun je doorklikken om naar het tabblad opdracht te gaan. Hier kun je verdere informatie over de opdracht opnemen. Zorg dat je de opdrachtbeschrijving start met 'Gezocht:'. Voor meer informatie, zie de digitale instructie. 
Je bent zelf verantwoordelijk voor je geplaatste opdracht. Dit houdt in dat je:

     -  In je mail reacties ontvangt van geïnteresseerde collega’s.
     -  Snel en tijdig (binnen 2 werkdagen) reageert naar de geïnteresseerde collega(‘s).
     -  3 dagen voor de ingevulde einddatum een mailbericht ontvangt dat de opdracht
        wordt verwijderd. De opdracht kun je desgewenst verlengen.

     -  Als de opdracht al voortijdig is ingevuld, dan haal je de opdracht van het
        platform.

  • Als ik interesse heb voor een opdracht, wat doe ik dan?

Bij de plaatsing van een opdracht hanteren we geen vaste reactietermijn voor de kandidaten.
Als je interesse hebt, dan is het advies om snel te reageren. De contactpersoon van de opdracht neemt dan contact met je op.

  • Hoe bied ik mijn talent of expertise aan?

Je kunt zelf je talent of expertise aanbieden en plaatsen door het 'opdrachtenformulier'  in te vullen. Als je je talent of expertise aanbiedt, dan kom je eerst in het tabblad van persoonsgegevens en kun je doorklikken naar het tabblad opdracht. Hier vink je bovenaan het formulier de vraag aan □ bied je je expertise aan? En start je de opdrachtbeschrijving met 'Aangeboden:'. Voor meer informatie, zie de digitale instructieJe bent zelf verantwoordelijk voor je geplaatste aanbod van je talent(en).  Dit houdt in dat je:

    -   In je mail reacties ontvangt van collega’s die je graag willen inzetten voor een
        tijdelijke opdracht.

    -   Snel en tijdig (binnen 2 werkdagen) reageert naar de geïnteresseerde collega(‘s).
    -   3 dagen voor de ingevulde einddatum een mailbericht ontvangt dat je aanbod
        wordt verwijderd. Je kunt het desgewenst verlengen.

    -   Als je je talent of expertise (tijdelijk) niet meer aanbiedt, dan haal je het aanbod
        van het platform.

  • Wat is de doorlooptijd van een opdracht?

Een opdracht is tijdelijk en heeft een begin- en een einddatum. De looptijd is flexibel. Dat gaat in goed overleg met opdrachtgever, opdrachtnemer en de leidinggevende van de opdrachtnemer.
Een opdracht kan als richtlijn van enkele weken tot rond de 3 maanden duren, maar kan sterk variëren per opdracht.
Het aantal uur per week is ook flexibel, bijvoorbeeld 4 tot 8 uur in de week.
Daarnaast is het mogelijk om in onderling overleg de opdracht te verlengen.  
Een opdracht is wat anders dan een interne meeloopstage of snuffelstage.
Bij een opdracht maak je met de opdrachtgever concrete afspraken over het resultaat, de looptijd en het aantal uur per week.

  • Met wie stem ik af als ik een opdracht wil doen?

Als je interesse hebt in een opdracht of je talent tijdelijk ergens anders wilt inzetten, dan bespreek je dit van te voren met je leidinggevende.
We gaan hierbij uit van een goede onderlinge afstemming.
Het gaat om jouw ontwikkeling en het vraagt ook om het praktisch goed te regelen. Er zijn vaak meer mogelijkheden dan je denkt.

  • Wat is een tijdelijke opdracht?

Een tijdelijke opdracht is heel divers en kan van alles zijn. Denk aan het organiseren van een event, meewerken aan een project of verbeteren van bepaalde processen.
De opdracht heeft een start- en een einddatum.

  • Ik ben benaderd voor een opdracht of om mijn talent/expertise in te zetten, en nu verder?

Leuk dat er een match is! Vervolgstap is dat je samen met je leidinggevende en opdrachtgever afspraken maakt over jouw beschikbaarheid. Denk ook aan afspraken over begeleiding, onderling contact en wat je wilt bereiken.

  • Waar vind je HvA-talentmatch nog meer?

Het online platform is op verschillende plekken beschikbaar. Je kunt het platform vinden via het intranet, A-Z portal onder lemma Loopbaan en lemma Vacatures.
De afdeling werving stuurt wekelijks een vacatureoverzicht waarin de link naar de HvA-talentmatch ook is opgenomen.

  • Wat zijn notificaties en hoe stel ik deze in?

Het is mogelijk om notificaties in te stellen. Daarmee zorg je dat je een mail krijgt van opdrachten die voldoen aan de door jou ingestelde specificaties. Je vind deze optie onder Mijn account. Je komt bij de notificaties via de knop Bewerken. Je kunt kiezen voor faculteit/afdeling en kunt trefwoorden selecteren. Vervolgens klik je op Opslaan. Je krijgt alleen notificaties van de geselecteerde trefwoorden/afdelingen. We nodigen je dan ook uit om regelmatig de HvA-talentmatch te bekijken.

  • Je vraag niet gevonden/beantwoord?

Neem contact op met het team Werving van de HvA.
e-mail: vacatures@hva.nl
telefoonnummer: 
Janine van Dijk 06-21155772 
Esther Lankman 06-21155054

Datum van publicatie:
18 januari 2021 om 10:26